Försenat grattis till Amelia 2 år

Jag brukar vara ganska bra på att hålla ordning på mina marsvins födelsedagar, men nu hade jag totalt missat att NordCh SCh DkCh NCh Caviecare´s Amelia fyllde 2 år i lördags, Eftersom jag har alla mina marsvin försäkrade så brukar man ju också alltid få en liten födelsedagshälsning från Agria, men jag vet inte om jag fick någon denna gången eller om jag bara inte sett det. Hur som helst så tror jag nog att Amelia förlåter mig, speciellt som jag bjöd på lite extra gott grönt utifrån som kompensation. Ha ha!

Amelia 2 år

Amelia är en jättetrevlig rex-tjej. Hon märker direkt när jag kommer in i marsvinsrummet och rusar fram till kanten av av plexiglaset, sticker upp nosen och pockar på uppmärksamhet ( = en liten godbit att äta). Lite kliande på huvudet kan också duga, i brist på annat.

Ett färskt maskrosblad är aldrig fel

Amelia har fått en kull här med fyra fina ungar, men är numera ”pensionär” från både avel och utställningar. Hon lever ett lugnt och skönt liv i sin lilla hon-flock.

Försenat födelsedagskalas tillsammans med burkompisarna. Här är det CH-teddyn Gabrielle som också fastnat på bilden.

Hoppas att vi snart ska få ett lite varmare väder så att det kan bli lite tid i uteburarna för Amelia och hennes kompisar.

Lämna en kommentar