Utställning i Sandefjord, Norge

I helgen har Maria P och jag varit iväg på utställning i Sandefjord. Maria hade blivit tillfrågad om att döma petklass och jag passade på att hänga med. Det var första gången jag varit iväg med marsvinen på en utställning utanför Sverige, så det var riktigt roligt. Förhoppningarna var väl att komma hem med i alla fall något norskt cert, och det gick över all förväntan.
Fyra marsvin fick följa med och skulle bara ställas ut i rasklass eftersom man i Norge inte får ställa ett marsvin i både ras- och petklass på samma utställning. Fråga mig inte varför…..men så är det!
Vi åkte hemifrån redan på fredagkvällen och tog färjan mellan Strömstad och Sandefjord, en trevlig tur på 2½ timme.
Färja
Strömstad hamnVäl framme i Sandefjord hittade vi efter lite problem hem till Ina, där vi skulle få sova på natten. Efter några timmars sömn, en god frukost tillsammans med Ina och de engelska domarna (som också sov där) var det dags att ge sig iväg till utställningslokalen.
Maria dömer petMaria i full gång med petbedömning. Många fina pettar var det som ställdes ut, så jag förstår att hon inte hade det så lätt.
Nyfiken MascotMascot undrar vad som händer runt omkring. Det börjar bli tråkigt att sitta i den här transportboxen.
Mascot bedömsMascot bedöms av domare Emma, som tyckte att han var värd ett cert.
RobbieRobbies tur….cert där också
Domare CarolineDomare Carolin dömer abessinier.
Domare EmmaHär är det self som bedöms
Robbie Norska certRobbie med sina två norska cert. Han är numera också Norsk Champion. Duktige killen!
Så här gick det för djuren.

KLASS DOMARE RESULTAT
Robbie ras Caroline Cleese 1/3    cert    BIR-R
ras Emma Whitcombe 3/3    cert
Mascot ras Caroline Cleese 1/1
ras Emma Whitcombe 1/1    cert
Lillen Ras (ostarndardiserad) Emma Whitcombe Bra bedömning

Tyvärr blev det lite stressigt, trots att arrangörerna hade gjort sitt bästa för att vi skulle hinna med sista färjan till Sverige. Därför hann jag bara ställa Lillen för den ena domaren. Och Smuggler hann jag inte ställa alls. CH-teddy är ju ingen godkänd ras ännu i Norge utan går som Ostandardiserade.
Domare Emma tyckte i alla fall mycket bra om Lillen och han fick en jättebra bedömning. Men jag hann inte få med mig bedömningssedeln och vet inte hur det gick med placeringarna. Vi hann inte heller vara med i BIS finalerna. Tråkigt, men inte så mycket att göra åt!
Sandefjord
sandefjordPå väg ut från Sandefjord efter en trevlig helg.

Lämna en kommentar